bedrijven

   

"Robert begreep niet waarom het iedere keer opnieuw gebeurde. Die aanvaringen met collega Alfred. Keer op keer nam hij zich voor om zijn geduld te bewaren en niet weer in dezelfde valkuil te trappen". 

 

"Sandra voelde zich geleefd. De werkdruk werd steeds meer ‘een strop om haar nek’ zoals ze het zelf verwoordde. Wat ze eens zo leuk en uitdagend had gevonden leek steeds meer op een ‘zwaard van Damocles’. ‘Hoe overleef ik deze dag?’, was de meest voorkomende gedachte als ze ’s ochtends onder de douche stond".  

 

Medewerkers zijn het belangrijkste instrument binnen een organisatie. Maar wat als een medewerker het even niet meer weet? Als hij gebukt gaat onder de werkdruk, het plezier verliest, er vaak conflicten zijn, er samengewerkt moet worden, maar het lukt niet? De omstandigheden zijn niet altijd te veranderen, wel hoe men er mee omgaat.

Er worden hoge eisen gesteld aan medewerkers en bepaalde omstandigheden kunnen ervoor zorgen dat een medewerker minder goed functioneert. Steeds meer werknemers ervaren stress en raken burn-out. Het tijdig inschakelen van een coach helpt om het risico van uitval te verkleinen.

 

Als gespecialiseerd stress&burn-out coach begeleid ik medewerkers en managers bij het voorkomen en herkennen van stress&burn-out. Ik besteed veel aandacht aan leren omgaan met veranderingen binnen de organisatie, de verbetering van de communicatie, de samenwerking en de werksfeer. Evenals het omgaan met collega’s, het vergroten van het zelfvertrouwen en/of grenzen (beter) leren bewaken. Individuele begeleiding werkt zeer effectief, omdat er gewerkt wordt aan de specifieke problemen van de medewerker.

 

Elk coachingstraject kent meerdere contactmomenten met de opdrachtgever, waaronder een 3-gesprek met coachee, leidinggevende of opdrachtgever, tussentijdse evaluatie en een eindevaluatie 3-gesprek. Het aantal gesprekken en de kosten worden vooraf in een overeenkomst vastgelegd.  Zo wordt coaching een goede investering in de pijler van het bedrijf…de medewerkers.

 

Wilt u weten wat ik voor teams binnen uw organisatie kan betekenen? Kijk dan hier!

 

Kopje koffie? Neem gerust contact met me op. Dit kan via het contactformulier.

 

 

"Als je focust op resultaat, zal je nooit veranderen. Als je focust op verandering, zal je resultaat zien (omdenken)".